A máme tady Hamburg, nebo jak ve spedici někdy říkáme - "Hambáč".
Nádraží Hamburg Hbf, tedy hlavní.
Taktéž. Pohled více do strany. Povšimněte si té krásné železné konstrukce.
Lokomotivy ř. 101 dnes tvoří dominantu těch dálkových vlaků, které nejsou vedeny jednotkami ICE. Převzaly roli "vlajkové lodi" DB a nahradily tak starší řadu 103 (původně E 03), která kralovala dálkovým expresům v letech 70-tých a 80-tých. Stroje řady 101 byly vyrobeny v letech 1997 - 99 v počtu 144 kusů. Svým výkonem úctyhodných 6.400 kW a maximální rychlostí 220 km/h se staly jednou z nepřehlédnutelných a nezpochybnitelných ikon Deutsche Bahn současnosti. Nejblíž k nám zajíždějí do Bad Schandau s (a pro) EC vlaky.

Další kus řady 101 - romantický podvečer ve stanici Hamburg Dammtor. Modrý informační panák nás vítá.
Ještě zavolat Gertrudě domů a může se vyrazit. Strojvedoucí vlaku EuroNight odjíždí z Dammtoru směr hlavní nádraží. Lokomotiva i kravata jsou (jak jinak) v barvě Verkehrsrot. Vlak dále pokračoval do Zürichu.

Na Dammtoru je občas pěkně rušno.
RE do Westerlandu ve stanici Hamburg Altona.

Souprava ICE přejíždí kanál mezi hlavním nádražím a Dammtorem.
Lokomotiva společnosti HGK - šestinápravový diesel, designem vzdáleně připomínající našeho "Kyklopa".
Detail. Povšimněte si výstavky sešitových jízdních řádu za předním sklem. Tolik sešiťáků snad nemají ani v Nymburce...
ICE vyjíždí z Hamburku směrem na jih. Zde ve stanici Hamburg Wilhelmsburg.

Nákladní vlak a souprava S-Bahn opět ve stanici Hamburg Wilhelmsburg. Ti pozornější z vás jistě poznají na vlaku naše Fabie. O S-Bahnu příště podrobněji.
A ještě jeden snímek z téhož místa: RE s řídícím vozem vpředu a s rozběsněným dieslem ř. 218 vzadu uhání do Cuxhavenu.
A příště? S-Bahn Hamburg. Máte se věru nač těšit.