Dříve než se podíváme do Rendsburgu, ještě několik slov k minulému tématu, a sice k lokomotivám společnosti Dispolok. Díval jsem se na jejich stránky (www.dispolok.com), a opravdu jde o firmu (s úzkou vazbou na Siemens), která se zabývá pronájmem lokomotiv. Jak se taková mašina pronajímá? To se nejlíp dovíte, pokud si stáhnete jejich klip (7 MB). Odkaz najdete na hlavní stránce vpravo.

Dovíte se nejen jak si takového Tauruse objednat (což je samozřejmě "ganz einfach", jako v každé reklamě), ale podíváte se i na kontejnerové překladiště Eurogate v Hamburgu, uvidíte již zmíněný most přes kanál v Rendsburgu a dovíte se, že pokud si pronajmete "Ojrošprintr", tak si můžete zajet i na kafe do Milána. Veselé, vtipné, barevné, 1:53 min. Německy s anglickými titulky. Doporučuji.

A teď už k dnešnímu tématu, a sice ke stanici Rendsburg. Jak už jsem avizoval, přímo v Rendsburgu, hned za nádražím, začíná trať stoupat a vytváří tak velice fotogenickou smyčku. Díky ní vlak vystoupá o několik desítek metrů a může tak překonat plavební kanál spojující Severní a Baltské moře.

Na tomto místě musím vyzdvihnout Hrochovu intuici, protože já jsem nevěřil, že se nám podaří za dvě hodiny něco nafotit. Netušil jsem totiž, že smyčka je tak blízko, vlastně hned za nádražím. Hroch mě ale "ukecal" a tak jsme oproti původnímu plánu v Rendsburgu vystoupili. A dobře jsme udělali.

RegionalExpress z Flensburgu zastavil u 1. nástupiště. V čele (pardon, na zadku, je to sunutá souprava s řídícím vozem) má starou lokomotivu řady 141, která je kupodivu vrstevnicí řady 141 ČD. Zajímavá shoda. Byla vyráběna od roku 1956 do r. 1971 a dosahuje maximální rychlosti (opět shoda!) 120 km/h.
Tady je o pár minut později už na estakádě. Foceno přímo z perónu nádraží Rendsburg.
A tohle je už EC od Hamburgu. Kdo si myslí, že je to...

...EC 174 Alois Negrelli, tak se nemýlí. Do cílové stanice Aarhus už není daleko. Vozy ČD jistě pozná každý.
Souprava společnosti NOB (součást i u nás známého Connexu) s vlakem do Kielu.

A pozor: vrchol dne - příjezd odporné dánské soupravy na EC do Hamburgu.
Je to neuvěřitelné, ale ty měchy jsou fakt gumové a měkké! Šáhli jsme si a je to jako byste se dotkli duše od traktoru. Fuj, e-e.

Tak tohle už znáte, vlak společnosti FLEX. Tím jsme pak odjeli do Hamburgu.
Pohled na velkou část ocelové estakády z jedoucího FLEXU. Díky báječným vagónům Bom-ům jsme mohli fotit z otevřeného okýnka. Poděkování tedy tentokrát posíláme do VEB Wagonbau Bautzen v DDR. "Danke!"
A co bude příště? To už se konečně podíváme do Hamburgu.
PÍŠETE MI...:

Protože přicházejí již první ohlasy na moji reportáž, rozhodl jsem se zavést tuto občasnou rubriku, ve které budu odpovídat na vaše dotazy:

František Jetel z Říčan mi píše: "Ahoj Davide, díky za fotky, jsou skvělé! Jenom mám pocit, že si občas vymýšlíš a taháš nás za nos, co? Odkud můžeš vědět, na jaké frekvenci telefonuje průvodčí od společnosti FLEX?"

Odpověď: "Milý Franto, díky za ohlas. Abych řekl pravdu, občas pustím svoji fantazii na špacír, to je fakt. Abych tedy uvedl věc na pravou míru: jaký používá slečna průvodčí mobil se mi zjistit nepodařilo. Jenom dedukuju, že pokud FLEX používá lokomotivy od Siemense, tak i mobily budou nejspíš od téže firmy. Ale potvrzeno to nemám. Pokud jde o tu frekvenci, dotazem u provozovatele sítě (společnost Vodafone, D2 Mobilfunk) jsem zjistil, že vysílač pokrývající nádraží ve Flensburgu (umístěný rafinovaně v komíně staré výtopny) funguje ještě na frekvenci 900 MHz. Zda ovšem průvodčí FLEXu používají zrovna síť D2 není vůbec jisté."