| | |
Z Lübecku jsme se vydali dál na severozápad...
|
|
|
...a po pár desítkách minut dorazili do Kielu.
Tamní nádraží právě prochází zevrubnou
rekonstrukcí, a to natolik zevrubnou, že jedna ze tří nástupištních hal (na
obrázku ta vpravo) byla totálně rozebraná. Když se podíváte na ten obrázek
pořádně, tak uvidíte, že tam opravdu není nic vidět. :-)
|
V Kielu dříve jezdily tramvaje a na několika místech lze ještě narazit na
zaasfaltované koleje.
|
|
|
Dnes ovšem MHD obstarávají autobusy, ale i
pod nimi (paradoxně) původní koleje občas "vykukují".
|
Z Kielu jsme pokračovali dál na sever až do Flensburgu na dánských
hranicích. Jeli jsme jednotkou (foto), která je na první pohled podobná
"Dezyru", které už znáte z trati Rostock - Wismar. Tohle je ale výrobek
konkurenční společnosti Alstom. Ve Flensburgu nás kromě zajímavě zarostlého
kolejiště a kinetické lodní výstavky v podchodu nádraží (včetně simulovaného
houkání parolodí a šplouchání příboje) zaujala i vysoká koncentrace opilců,
potácejících se ulicemi města. Že by blízkost dánských hranic dávala za
pravdu úsloví "Pije jako Dán"?
|
|
Flensburg je ale zajímavý i něčím jiným. Totiž soukromou železniční
společností FLEX. Ale o té zase až příště.
|