| | |
A je tady Wismar! Hansovní město na samém západě baltského pobřeží bývalé
DDR. Město samo o sobě není ani nijak ošklivé ani to není žádný zázrak.
Vlastně je docela pěkné, ale působilo na nás poněkud ospalým dojmem. Takové
maloměsto, kde čas plyne pomalu a nebýt občasného zahoukání vlaku či lodě,
málem byste tam usnuli.
My jsme se do Wismaru dopravili "Dezyrem" z Bad Doberanu (to je trať od
Rostocku). Pak je tu ještě trať na Schwerin (a Berlín) a pak několik
zarostlých kolejí do přístavu, které se už nějaký ten pátek nepoužívají.
|
RegionalExpress z Berlína právě přijíždí. Jestli vás zaráží ta souprava
(3 patra + jedna klasika), tak to není žádná mimořádnost. S takovou
soupravou jsme se setkali ještě několikrát. Ta klasika má interiér
někdejších IR spojů. Vlaky kategorie IR se DB rozhodly zrušit a až na pár
výjimek již nejezdí. Tohle je tedy pro ty vozy zřejmě nové využití.
|
|
|
Řídící vůz téhož vlaku. Tato patra jsou typ označovaný "RE 160" a od
těch, co známe např. z Drážďanského S-Bahnu se liší na první pohled několika
věcmi: jednak jsou to nová vozidla (ne rekonstrukce), max. rychlost je 160
km/h, horní podlaží má střechu "víc do oblouku", takže nahoře je více místa,
v soupravě je zařazen i tzv. "Snack Point", tedy automaty na kafe a nějakej
ten pišingr.
|
Naše "Dezyro" se vrací zpět do Rostocku a Tessina.
|
|
|
Wismar má svoje kouzlo. Škoda, že čas na prohlídku jsme měli jenom
hodinu.
|
Veselá wismarská prasátka...
|
|
|
Gotika a železnice. Zrovna v těchhle místech to bylo hodně "DDR". Jenom
trabanti už nějak nejsou v módě.
|
Stavědlo a přístav v pozadí.
|
|
|
I tohle je Verkehrsrot... Odstavení Ragulini na kolejích do přístavu.
|
Důchodkyně se na něco ptá. Možná ji zajímá, jestli ten vlak jede do Bad
Kleinen. Ano, jel. A my s ním. V Bad Kleinen jsme už přesedli do šlesvické
soupravy (regionální doprava je totiž důsledně organizována po jednotlivých
zemích) a ujížděli k Lübecku. Tam se podíváte se mnou příště.
|
|