Dříve, než zakončíme náš seriál o Německu, ještě jeden ohlas na minulý díl. Slávek Tyle mi napsal: Musím Ti vyvrátit tvoji domněnku, že řada 155 je nepříliš početná a posílám Ti fotku lokomotivy 155 154 - 8. Slávkovu fotku této lokomotivy tedy taky přikládám a opravuji svoje tvrzení, které se opíralo pouze o můj subjektivní pocit (a to jsem si přitom v Německu koupil za 9,90 atlas všech lokomotiv, ...sem se taky mohl podívat :-)).

Tak... Já jsem svůj aparátek ve Stralsundu rozflákal, nechme tedy na závěr promluvit Hrochův Canon EOS 500, jímž nafotil následující záběry. Technická poznámka: jedná se o klasickou kinofilmovou zrcadlovku, fotky byly následně naskenovány a převedeny do elektronické podoby. Komentáře k fotkám sepsal autor sám.

Bergen na Rujaně je významný dopravní uzel, o četnosti spojů svědčí i bohatý jízdní řád. Stanice se nachází na hlavní dvojkolejné trati ze Stralsundu do Sassnitz a odbočují zde další dvě větve, z nichž významnější vede do dalšího přístavu Binz.

Ruhland 16.05, padla.
Frankfurt nad Odrou se nachází na severu Dolní Lužice, o čemž svědčí dvojjazyčné nápisy, pangermána to může pěkně nakrknout. (David: Mně tahle fotka připomíná Kojčice u Pelhřimova, co tam bydleli Hujerovi rodiče. Vzpomínáte na film "Marečku, podejte mi pero"?)

A už jsme ve Frankfurtu. Zde je provozována menší tramvajová síť se sedmi linkami. V minulosti se jezdilo až za Odru, teď je tam Polsko, takže jedině autem nebo busem. Nutno podotknout, že v relativně malém městě srovnatelném s Olomoucí pokrývají tramvaje (jak je tomu v exDDR zvykem u menších měst) většinu přepravních vztahů.
Oderturm - nejvyšší barák ve městě, v centru se mnoho starého nezachovalo, jen katedrála a kus náměstí v gotickém, resp. renezančním stylu, pak už jen nová výstavba...

Do Frankfurtu zajíždějí i vlaky z Polska, zde rychlík do Lodže.
Pohled do místního depa.

A loučíme se pohledem na přijíždějící Berlin - Warszawa Express tažený nám dobře známou dvousystémovou lokotkou. (David: vůz s červeným pruhem je DB, ostatní - s modrým pruhem - PKP. Ve skutečnosti jsou to tytéž vozy, liší se jen vlastnickou železnicí).
Milí čtenáři a diváci našich fotografií,

tady měl náš seriál původně skončit. Protože mi ale zbylo ještě několik zajímavých snímků, které by bylo škoda vám neukázat, dohodli jsme se, že uděláme ještě jeden díl pod pracovním názvem "Co se nevešlo". Ten tedy dostanete příště. Uvidíte mimo jiné silniční tunel pod Labem v Hamburku, gotickou klenbu Zvěřínské katedrály a možná ještě nějaké další perly.

David & Hroch