| | |
A je tady Stralsund, půvabné městečko na severovýchodě Německa na
pobřeží Baltského moře. Kromě železničních fotografií, které uvidíte,
stojí za zmínku i zbytky tramvajového provozu, který zde na rozchodu
1000 mm fungoval. Objevili jsme zbytky kolejí, na několika místech ve
městě je z uspořádání dlažby patrné kudy koleje vedly, ale nějakou
sovislejší síť už vystopovat nelze.
Pátrání po staré tramvaji nás přivedlo s Hrochem k myšlence, jaké by to
asi bylo provozovat soukromou tramvajovou dopravu a pro svůj hypotetický
záměr jsme si vybrali Jindřichův Hradec. Mimochodem ta myšlenka není
nijak originální, před sto lety se dokoce prodávaly pohlednice J.Hradce
s domalovanou tramvají v ulicích. Podle Hrochových představ by trať
začínala u společného nádraží JHMD a ČD, vedla by cetrem města a končila
pravděpodobně u rybníka Vajgar. Myslím, že je to dobrý nápad.
Ale zpátky ke Stralsundu a jeho železničním zajímavostem.
|
Stralsund místy připomíná jižní Čechy. V tomto směru je Hrochova
úvaha o tramvaji v Jindřichově Hradci naprosto legitimní a pochopitelná.
|
|
|
Motorové vozy dvou typů a dvou dopravců. Nahoře souprava
Usedomer Bahn (dceřinná společnost DB), dole Ostmecklenburgische
Bahn a vám již dobře známá jednotka Desiro.
|
Nádraží ve Stralsundu - uliční pohled.
|
|
|
Originální výzdoba interiéru nádraží. Pozor: sledujete poslední fotku
před pádem mého fotoaparátu na zem!
|
Fotogenické místo u závor a stavědla. První fota po pádu aparátu.
Na těchto fotkách to sice není tak patrné, ale kraje snímků jsou již
značně neostré a při cestě na Rujánu už přestal Canon ostřit úplně.
|
|
|
Ne příliš početná lokomotivní řada DR/DB - nákladní 155.
|
Po návratu z Rujány jsme přespali tradičně v herberku (ovšem netradičně
umístěném v pevnostní věži) a prvním ranním vlakem (no, možná druhým...)
jsme se vypravili k Berlínu a Frankfurtu. Už jsem sice nefotil, zato
Hroch pořídil pár skvělých momentek a tak nebudete ani o dokumentaci
posledního dne našeho putování ochuzeni.
|