| | |
Kromě dopravního systému mě v Hamburku zaujala i architektura, a to
zejména ta z 20. století, která tam má (ostatně jako ve většině měst
nejen v Německu) převahu.
|
Hlavní nádraží v Hamburku to není jenom kolejiště a nástupiště, ale
také obchodní pasáž nad těmito nástupišti, která zároveň tvoří jednu z
možných cest při přestupu z vlaku na vlak. Kromě mnoha jiných obchodů a
krámků typu "fast food" se na této galerii nachází i Mc Donald's, jehož
výzdobu tvoří reprodukce starých fotografií nádraží. A tak si můžete
vychutnat nejen bohatý parní provoz, ale i např. legendární motorovou
jednotku přezdívanou Létající Hamburčan (v originále Fliegender
Hamburger), což zejména na půdě Mc Donald's dostává nový, komický
význam...
|
|
|
Schodiště z perónu do přijímací budovy na nádraží Hamburg Harburg.
Nevím proč, ale já v tom pořád vidím Ostravu hl. n. a Bohumín dohromady.
A nebo Weglinec alias Kohlfurth alias "Uhlovec" v Polsku.
|
Architektura nadzemní zastávky Rödingsmarkt na lince metra U3. Pohled
z nástupiště jste už měli možnost vidět v díle o hamburském metru.
|
|
|
Jak už jsem psal dříve, hlavním spojovacím prvkem většiny stanic je
jejich "kachlíkovitost". Zde konečná linky U2 Niendorf Nord a jedna z
ukázek nekonečného množství kachlíkových variací.
|
Svérázně řešený vstup do stanice, jejíž jméno si už nepamatuju. Možná
mi Hroch napoví.
|
|
|
Detail eskalátoru. Takovéhle fotky mě baví i když připouštím, že pro
někoho z vás to může být poněkud nudné.
|
Architektura starého přístavu.
|
|
|
Nové budovy v přístavu tvoří s těmi staršími harmonický celek.
|
Svérázná architektura z první čtvrtiny 20. století nedaleko
hlavního nádraží. Pastva pro oko odborníkovo, jakož i oko nadšeného
laika.
|
|
A příště? To už si zase uděláme výlet ven. Pojedeme do Westerladu na
ostrově Sylt, který, světe div se, má denní přímé vlakové spojení i s
Prahou.
|