| | |
A je tady jubilejní desátý díl cestopisu z Německa. A jak již včera
slíbeno, budeme se věnovat hamburskému metru, nebo jak se běžně říká:
U-Bahn. Pro metro platí vesměs totéž, co jsem psal minule, jenom vozový
park je trochu odlišný, což je také asi to hlavní, co oba systémy
odlišuje.
|
Podzemní úsek linky U3. Líbí se mi, že se metro (založené vesměs
mělce pod povrchem) přizpůsobuje konfiguraci terénu a nadzemní zástavbě,
takže mnoho stanic je do oblouku. Působí pak tak nějak lidsky a
sympaticky. Kdo namítá, že strojvedoucí nevidí na všechny dveře
soupravy, může být klidný. Na stanovišti má monitor (mimochodem
cestující v prvním voze může všechno sledovat, příčka je z plexiskla),
který se vždy při vjezdu do stanice napojí na místní kamerový systém a
tak má fíra o celé soupravě (zpravidla 6 vozů, ale také 3 nebo 9)
dokonalý přehled.
|
|
|
Starší souprava. Na nástupištích jsou často kiosky a tak je podzemí
více "zabydlené". Ta naše pražská sterilita v metru je proti tomu značně
nudná. Co na to odborníci z Metra, Honzo?
|
Vlak linky U3 se vynořuje z podzemí (úsek mezi stanicemi Rathaus a
Rödingsmarkt), aby následně vystoupal na několik metrů vysokou ocelovou
estakádu, ze které lze nádherně pozorovat hamburský přístav.
|
|
|
Vlak opačného směru tamtéž.
|
Nadzemní stanice Rödingsmarkt a míhání dvou vlaků.
|
|
|
Ještě jednou stanice Rödingsmarkt.
|
Úsek mezi stanicemi Landungsbrücken a Baumwall. Snímek pořízen ze
střechy stanice Landungsbrücken (volně přístupné :-))
|
|
|
Starší souprava přijíždí od St. Pauli do zastávky Landungsbrücken.
Strašně při tom skřípe. Spali jsme v herberku asi 100 metrů odtud a
Hroch měl z toho nočního skřípání málem migrénu :-)
|
Podvečerní záběr ze zastávky Baumwall na U3.
|
|
|
Estakáda mezi zastávkami Rödingsmarkt a Baumwall na U3.
|
Večerní nálada na zastávce U2 Wandsbek-Gartenstadt. U nás bychom
řekli Zahradní Město.
|
|
|
Vestibul stanice St. Pauli s automaty na jízdenky.
|
Návěstidlo ve stanici.
|
|
A příště? Sám ještě nevím. Určitě ale ještě nekončíme! Nechte se
překvapit!
|